طراحی لوگو

لوگونما اولین مرکز تخصصی طراحی لوگو در ایران

طراحی لوگو

لوگونما اولین مرکز تخصصی طراحی لوگو در ایران

طراحی لوگو
لوگو یا آرم، یک نماد گرافیکی است که معمولا به شکل یک سمبل متناسب با فعالیت یک شرکت یا سازمان طراحی میشود، و در واقع تبدیل به نماد تجاری میشود. لوگو یکی از ارکان بازاریابی و فعالیت تجاری یک شرکت است و نماد هویت آن به حساب می آید. داشتن یک لوگوی خوب اولین قدم برای شروع تبلیغات موثر است. آیا شما هم نیاز به طراحی یک لوگو برای شرکت یا سازمان خود دارید؟ گرافیست های حرفه ای ما آماده اند تا با ایده های نو شما را در این انتخاب همراهی کنند.
www.logonama.com

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

مسائلی مهم در طراحی بستهبندی محصولات باید مورد توجه قرار گیرد که در ادامه به اختصار به توضیح آن خواهیمپرداخت.

1- استفاده از بسته بندییکسان محصول در تمام بازارها

یک سؤال مورد توجه مؤسساتبا فعالیت بین الملی این است که آیا از بسته بندی یکسان محصول در بازارهای داخلی وخارجی استفاده شود. بسیاری از شرکت های شناخته شده مثل کوکاکولا، پپسی کولا محصولخود را در تمام بازارها با بسته بندی مشخص عرضه می کنند. با این حال بعضی از نشانهها، رنگ ها و لغات هستند که در بعضی جوامع معانی ناخوشایندی دارند. لذا صادرکنندگان مجبورند که با نام، طرح و یا رنگ متفاوتی محصول را در آن بازارها عرضهکنند. بعضی از تولیدات داخلی به دلیل عدم تطابق بسته بندی آنها با معیارهایپذیرفته شده بازارهای جهانی، نیز مجبورند با بسته بندی متفاوت به آن بازارها واردشوند.

2- استفاده از بسته بندی یکسان برای طبقه ای از کالاها

مثلاً تمام محصولات غذاییخود را با یک نوع بسته بندی، محصولات دارویی را با بسته بندی دیگر و تولیداتشیمیایی خود را با بسته بندی یکسان دیگری به بازار عرضه می کنند. به این تصمیم،استراتژی بسته بندی خانوادگی گفته می شود. اتخاذ چنین تصمیمی مزایای زیر را دارد:

الف- هر کالای جدید ازاین شرکت از اعتبار و شهرت قدیمی استفاده خواهد کرد.

ب- موجب کاهش هزینهتبلیغات می شود.

ج- موجب گسترش ارزیابیکیفیت محصولات جدید از محصولات موجود می گردد.

د- ریسک عدم موفقیت کالایجدید را کاهش می دهد.

ه- بسته بندی خود ایجادهویت مشخص برای سازمان می کند.

3- هزینه بسته بندی

هزینه عامل دیگری است کهدر انتخاب طرح بسته بندی مورد توجه قرار دارد. ارزش بعضی از محصولات از قبیلاجناسی که هدیه داده می شود معمولاً با بسته بندی جذاب دو چندان می گردد و از نظرفروش صرف چنین هزینه ای بازده خوبی در پی خواهد داشت.

معیارهای مورد ارزیابیمشتری در مورد محصولات متفاوت و در بازارهای مختلف، متفاوت است. در بعضی بازارهامشتری ترجیح می دهد که حتی یک کالای ساده، مثل سیفی جات را در بسته بندی زیبابخرد؛ در حالی که در بعضی بازارهای دیگر فقط به جنبه های اصلی محصول توجه می شود.لذا تولید کننده باید بازده هزینه بسته بندی را مورد توجه قرار دهد.

4- جنس بسته بندی

امروز مواد مختلفی دربسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد؛ از جمله مقوا، فلز، شیشه، پلاستیک،سلفون. هر یک از مواد مورد استفاده از نظر هزینه، استحکام، زیبایی، جذابیت و تناسببا محصول مزیت هایی دارند. تولید کننده برای تحقق هدف های سازمان باید تعادلیبهینه بین این عوامل ایجاد کند.

5- اندازه بسته بندی

تصمیم گیری در مورداندازه بسته بندی نمی تواند بدون بررسی فرهنگ و اقتصاد بازار به طور موفق انجامشود. زیرا بعضی از محصولات، تاریخ مصرف دارد و امکان فاسد شدن آنها پس از انقضایتاریخ مصرف وجود دارد. لذا با توجه به میزان مصرف باید مقدار محصول بسته بندی شود.در صورتی که تمایل مردم به راحت طلبی بیشتر شود و یا قدرت خرید بیشتری پیدا کنند ویا به دلیل فرصت زمانی محدودتر خرید، تمایل مردم برای خرید محصولات در بسته هایبزرگتر بیشتر می شود. لذا گاهی لازم است اندازه های متفاوتی از بسته بندی برای بخشهای متفاوت بازار طراحی گردد.

6- شکل و رنگ آمیزی بسته بندی

هر بسته بندی دارای دوهویت متفاوت فیزیکی و روانی است که تنها روی کاغذ و یا عبارات قابل تفکیک است.هویت فیزیکی شامل ویژگی های فیزیکی آن است؛ مثل رنگ، اندازه، شکل و طرح، اما هویتروانی استنباط شخصیتی است که خریدار از ظاهر یا ویژگی های فیزیکی بسته بندی به دستمی آورد. در بعضی فرهنگ ها رنگ قرمز بسته بندی ها زنانه و رنگ آبی را مردانه میدانند یا بسته بندی های گرد را زنانه و بسته بندی های چهارگوش را مردانه میپندارند. رنگ بعضی از بسته بندی ها موجب تصور ارزان قیمت بودن کالا و بعضی رنگ هایدیگر را نشانه قیمتی بودن کالا می پندارند. ترکیب بسته بندی گاهی موجب چنین تصوریمی شود که کالا متناسب نوجوانان یا افراد مسن تر است. اغلب چنین انتظاری وجود داردکه رنگ سبز بسته بندی بیانگر سبزی برگ های چای و قرمز کیفیت رنگ چای آماده رامتجلی می سازد.

البته شکل و رنگ آمیزیبسته بندی باید موجب متمایز نمودن محصول و جلب نظر بیشتر از آن توسط خرده فروشانگردد.

7- مقدار بسته بندی شده

بعضی از کالاها را مثللیوان یا استکان به صورت شش یا دوازده تایی بسته بندی می کنند زیرا این تعدادبراساس سنت رایج پذیرفته شده است. اقلام دارویی معمولاً به میزان تجویز شده در یکدوره مشخص بسته بندی می شود تا راحتی مصرف کننده در هنگام خرید و جلوگیری از فاسدشدن مازاد بر مصرف آن به عمل آید. بعضی از داروها که مقدار تجویز آن متفاوت است بهصورت دانه ای و مقدار مصرف هر بار بسته بندی می شود. اما در مورد بعضی از کالاهابراساس سطح قیمت پذیرفته شده آنها، در بازار مقدار محصول در هر بسته تعیین می شود؛برای مثال با توجه به اینکه قیمت مشخصی برای یک بطر نوشابه، یک بسته کبریت و یا یکلیوان شیشه آبلیمو وجود دارد در صورت افزایش هزینه ها مقدار در هر بسته کاهش دادهمی شود تا قدرت رقابت در بازار حفظ شود. گاهی اوقات برای تشویق به خرید بیشتر،محصول در اندازه های بزرگتر بسته بندی و با درصدی تخفیف، در اختیار مصرف کنندهقرار می گیرد. پس همانگونه که ملاحظه شد مقدار در هر بسته براساس الگوی خرید،الگوی مصرف، قمیت رایج محصول، راحتی خریدار و خرده فروش، وسایل رقابتی تعیین میشود.

8- بسته بندی های مرکب

گاهی برای تشویق مصرفکننده به خرید کالاهای جدید و یا اقلامی که مصرف کننده تمایل کمتری برای مصرف آندارد، فروشنده کالای مزبور را با یک کالای شناخته شده و پرطرفدار به صورت یکمجموعه بسته بندی و ارائه می کند. گاهی برای راحتی مصرف کننده تمام اقلامی که ازلحاظ مورد مصرف مرتبط هستند مثل خودکار و خودنویس، قلم و دفترچه، شانه و برس، دریک مجموعه بسته بندی می شود. البته این تاکتیک باید با مطالعه قبلی و در صورتافزایش مورد اجرا قرار گیرد.

9- خصوصیات دیگر

دامنه وسیعی از خصوصیاتاضافه متناسب با بسته بندی های متفاوت وجود دارد که هر تولید کننده از بین آنهاانتخاب کند؛ از جمله می توان به وسیله تعبیه شده برای آزمایش باطری در بسته بندیهای آن، درهای لولادار قوطی ها، مجراهای ناودانی که برای تخلیه محتویات بسته درنظر گرفته شده، دربازکن های اضافه، دستگیره و... اشاره کرد.

تصمیم گیری در مورد طرح بسته بندی

با توجه به تعدد عواملیکه گاهی هم متناقض یکدیگر هستند از جمله هزینه کمتر و کیفیت بالاتر، طراح چگونه میتواند در مورد میزان تأکید بر هر یک از عوامل تصمیم گیری کند.

مدیران باید توجه داشتهباشند که خصوصیات هر بسته بندی باید با دیگر عناصر بازاریابی متناسب باشد؛ برایمثال کالای قیمتی که تنها از طریق فروشگاه های خاص عرضه می گرد باید دارای بستهبندی خاص باشد، در حالی که اگر محصول متعلق به یک شرکت تازه وارد به صنعت باشد کهتنها الگوبردار شرکت های شناخته شده است در انتخاب بازارها وشیوه های توزیع بایدمسأله رقابت را درنظر بگیرد و بالطبع برای توزیع محصول فروشگاه های ارزان قیمت راانتخاب کند که از نظر رقابت جایگاه امن به شمار می رود. لذا با توجه به نوعفروشگاه انتخاب شده استفاده از بسته بندی ساده تر برای داشتن برتری رقابت از نظرقیمت مناسبتر خواهد بود.

همانگونه که اغلب متخصصانبازاریابی اشاره دارند وظیفه بسته بندی، فروش بیشتر محصول است؛ به دیگر سخن، بستهبندی باید وضعیتی را ایجاد کند که ذخیره بیشتری از محصول نزدیکتر به مصرف کنندهنهایی ایجاد شود؛ برای مثال روی قوطی کبریت ها عکس های زیبایی چاپ شده است که بهعنوان وسیله دکوری روی میز پذیرایی و نزدیکتر به مصرف کننده قرار داده شود، نمک درنمکدان های زیبا عرضه می شود زینت بخش میزهای رضایت خود او را تأمین می کند.

2- معمولاً پرسش شوندهپاسخ هایی را ارائه می کند که مقبولیت اجتماعی دارد، یا رضایت پرسشگر را جلب میکند و یا موجب تقویت موقعیت اجتماعی او می شود.

3- معمولاً تحقیق در موردویژگی های بسته بندی در محیط غیر واقعی جدا از دیگر عوامل مؤثر در خرید انجام میشود. پاسخ های مشتری در واقع وقتی ارزشمند و قابل اطمینان است که موضوع در محیطرقابتی قرار گرفته باشد.

با وجود این، دشواریتحقیق برای دستیابی به پاسخ های معتبر نباید موجب انصراف از تحقیق گردد، بلکه بایددر انتخاب روش تحقیق، دقت لازم معمول گردد. یک روش مؤثر تحقیق در مورد خصوصیاتبسته بندی مناسب، بازسازی وضعیت واقعی مغازه و خرید است. مصاحبه گر بدون اطلاع مشتری،شاهد رفتار خریداران خواهد بود. سپس در مورد مارک های انتخاب شده و همچنین انتخابنشده محصول مورد نظر از خریدار سؤالاتی را خواهد کرد. این سؤالات جنبه شناختانگیزه خواهد داشت. نمونه ای از این پرسش ها به قرار زیر است:

1- رنگ این بسته بندیموجب چه احساسی در شما می شود؟

2- این بسته بندی چهخاطره ای را برای شما یادآور می شود؟

3- این بسته بندی یادآورچه نوع افرادی برای شما خواهد بود؟

4- به نظر شما نظر دیگرمردم برای مثال مردها، زنها، دخترها، یا پسرها در مورد این بسته بندی چیست؟

نتیجه گیری

بسته بندی کالا ابزاریمؤثر در برنامه ریزی و بازاریابی محصولات است. بسته بندی شامل ظرف، برچسب و دفترچهراهنمای داخل بسته بندی است. بسته بندی نقش فروشنده را در ارتباط با انتقالاطلاعات در مورد محصول به نحو مؤثری ایفا می کند. بسته بندی نامناسب بر روحیه مصرفکننده تأثیر منفی دارد. بسته بندی کالاها نیز همانند انسان ها پیر و فرسوده فروش وگسترش بازار تغییر در بسته بندی ضروری است. وظیفه بسته بندی، محافظت از محصول ومصرف کننده، ایجاد اطمینان از کالا، فراهم کردن راحتی مصرف کننده، وسیله ای برایایجاد ارتباط با مشتری، داشتن ارزش استفاده مجدد، تقسیم بازار هدف، تجلی هویتی خاصبرای محصول، گسترش دوره حیات محصول، متمایز کردن محصول، کمک به عملیات خرده فروشی،فراهم کردن وضعیت برای بهره برداری بیشتر از بازارهای بالقوه، تناسب با سرعت تولیداست. با توجه به عوامل متعددی که در تصمیم گیری در مورد طرح بسته بندی باید لحاظگردد از جمله کیفیت- هزینه که گاهی متناقض هم هست مدیران باید تصمیم گیری در موردخصوصیات بسته بندی را با توجه به دیگر عناصر ترکیب بازاریابی اتخاذ کنند.

ضمناً با توجه به وظیفهکلی بسته بندی که فروش کالاست، باید وضعیتی فراهم شود که ذخیره بیشتری از محصول درکانال توزیع نزدیکتر به مصرف کننده ایجاد شود. به طور خلاصه تصمیم گیری سیستماتیکدر مورد خصوصیات بسته بندی شامل:

1- تعیین خصوصیاتبازارهای هدف

2- تجزیه و تحلیل نقاطقوت و ضعف شرکت از نظر تولید، توزیع و رقابت

3- تجزیه و تحلیل موضعمحصول در بازار

4- بررسی اندیشه های نو وخلاق

5- اجرای طرح و آزمایشبازار است.

برای آگاهی از ویژگی هایبسته بندی که برای بازار جاذبه داشته باشد نیاز به تحقیق در مورد بازار است

 

http://www.logonama.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۸
میثم حسنی

در این مقاله سعی داریم در زمینه طراحی لوگو و نکاتی که معمولاً به آنها توجهی نمی شود با شما صحبت کنیم به امید اینکه مورد توجه شما قرار گیرد

1- لازم نیست یک لوگو بگوید که آن سازمان چه کار می کند.


اگر برای یک رستوران لوگو طراحی می کنیداجباری نیست حتماً لوگوی شما به شکل یک غذا خوردنی باشد. یا برای کلینیک پزشکی وسایل پزشکی را نمایش دهد و ... فقط به دلیل مرتبط بودن موضوع طراحی لوگو نباید شکل آنرا قربانی کنید.

لوگوی مرسدس بنز یک اتومبیل یا اجزایی از آن نیست یا لوگوی شرکت اپل یک کامپیوتر نیست.


از مشتری خود کمک بگیرید.


شما به عنوان طراح لوگو باید به نیاز مشتری احترام بگذارید. بعضی مواقع آنها فقط یک لوگوی ساده و حرفه ای می خواهند تا فعالیت یا حرفه آنها در بین رقبا شناسایی شود بنابراین برای پرسیدن اینکه مشتری چه می خواهد شک نکنید.


کاغذ را فراموش نکنید.


امروزه طراحی لوگو بدون کامپیوتر غیرممکن به نظر می رسد ولی استفاده از کامپیوتر به این معنی نیست که طرح هایی را که در ذهن دارید روی کاغذ امتحان نکنید و برای کشیدن طرح های اولیه روی کاغذ احتیاجی نیست که یک نقاش یا هنرمند ماهر باشید. فراموش نکنید که طرح هایی را که روی کاغذ می کشید هیچگاه نمی توانید روی کامپیوتر ابداع کنید. اگر با من موافق نیستید قلم وکاغذ بردارید و شروع به کار کنید.


مد را فراموش کنید.


اگر بخواهید کفش و لباس بخرید توجه به مد بد نیست چون بعد از مدتی باید آنها را دور بیندازید ولی لوگوی یک کمپانی یا سازمان چیزی نیست که مطابق مد روز طراحی شود بلکه باید با این دید که سالهای سال بدون تغییر زیبا و جذاب باشد طراحی شود و اگر غیر از این باشد و مجبور باشید هر چند وقتی مطابق مد طراحی خود را عوض کنید عملاً از هدف اصلی طراحی لوگو دور شده اید چون لوگو باید برای بیننده نام و اعتبار یک سازمان را تداعی کند و اگر مرتب لوگو عوض شود به مردم فرصت به خاطر سپردن نشان آن شرکت یا سازمان داده نخواهد شد.


ابتدا از رنگ سیاه استفاده کنید.


همیشه رنگ ها را بعد از اتمام طراحی به لوگو اضافه کنید. تشخیص ضعف های طراحی وقتی فقط با یک رنگ و به سادگی کشیده میشوند به مراتب ساده تر است.


طرح مناسب را انتخاب کنید.


طرحی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید باید مناسب حال و هوای آن شخص، شرکت، سازمان یا سایت اینترنتی باشد. مثلاً اگربرای یک شرکت وکالت لوگو طراحی می کنید نباید اشکال طنز به کار ببرید یا اگر برای یک مؤسسه که در ارتباط با کودکان است لوگو طراحی می کنید استفاده از طرح های خیلی جدی جالب نیست.


یک لوگوی ساده بهتر در ذهن می ماند.


هر چه لوگوی شما ساده تر باشد به خاطر سپردن آن ساده تر است. و به خاطر داشته باشید هدف از طراحی لوگو این است که با یک نگاه در ذهن بیننده حک شود اگر به لوگوی سازمانهای بزرگی مانند میتسوبیشی، سامسونگ، BBC، ... دقت کنید متوجه می شوید که لوگوی آنها چقدر ساده است ساده بودن لوگو یک برتری دیگر هم دارد وآن این است که انعطاف پذیری شما در ابعاد لوگو بیشتر می شود و می توانیدلوگوی آن سازمان را در متن ها، تبلیغات و...مختلف استفاده کنید بدون اینکه جزئیات آن (دراثر کوچک شدن ) از بین برود

.

فقط یک چیز را بخاطر بیاورند


لوگوی شما باید به گونه ای طراحی شود که فقط یک چیز را در ذهن بیننده تداعی کند آنهم یک سازمان است. پس این لوگو باید منحصر به فرد باشد تا در میان تمام زرق و برق ها و جذابیتها خود نمایی کند و فقط یاد آور آن چیزی باشد که برای آن طراحی شده است.

http://www.logonama.com/

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۹
میثم حسنی


  • نسبت طول و عرض

لوگوهایی که کوتاه و پهن هستند و یا باریک و بلند، از نظر بصری گیج کننده اند و تعادل بین نسبت طول و عرض در آن ها رعایت نشده است. لازم نیست همیشه در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود اما وجود یک تعادل نسبتا مناسب و خوب بین طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی مطلوب و دلپسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است کار را با یک شکل هندسی ساده آغاز کنید. لوگوهای مربع شکل به اندازه لوگوهای دایره ای تاثیر گذار و زیبا هستند.

  • سایز

به یاد داشته باشید که یک لوگو باید در سازهای مختلف تولید شود. برای سربرگ کمپانی، مخصوص وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی. اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک و تشخیص آن در سایزهای کوچک بسیار سخت خواهد بود. پس سعی کنید لوگو را در اندازه های مختلف ارائه کنید، چون این مسئله برای یک مشتری با تجربه اهمیت بسیاری دارد.

  • خصوصیات مستقل و مجزا

اگر مشتری از شما خواست که در طراحی لوگو از اشکال گرافیکی و متن به یک میزان استفاده کنید، توصیه می کنیم روی همه اجزا به طور جداگانه کار کنید، مگر این که بتوانید از پس همگی آنها در کنار هم برآیید. بهتر است روی هر یک از آیتم های متن و شکل جداگانه کار کنید. سپس در پایان همگی را در کنار هم قرار داده و طرح را کامل کنید. این یکی از مواردی است که ممکن است در زمینه طراحی لوگو به شما پیشنهاد شود.

  • مخاطب هدف را در نظر داشته باشید

معمولا دلیل این که فردی درخواست طراحی یک لوگو جدید می کند این است که احساس می کند لوگوی فعلی دیگر قدرت تاثیرگذاری خود را از دست داده است. ممکن است شرکای یک کمپانی تغییر کرده باشند و یا ممکن است برخی از ارزش های اساسی و اصولی آن تغییر پیدا کرده باشد. اما اصل اولیه طراحی هر لوگو در نظر گرفتن مخاطب هدف است نه فقط تامین کردن آیتم های لازم برای بالا بردن فروش کمپانی. سعی کنید تا حد امکان این مسئله را در هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید. شما به عنوان یک طراح بیشترین صلاحیت در مورد تصمیم گیری درباره این موضوع، یعنی ارائه یک لوگوی مناسب برای اثبات قابلیت های یک کمپانی به جامعه را دارا هستید.

  • تاثیر گذاشتن فوری روی بیننده

این آیتم یکی از علایم یک لوگوی خوب است. لوگو باید بلافاصله بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. طرح لوگو باید به گونه ای باشد که در چند ثانیه تاثیر خود را روی بیننده اعمال کند. باز هم اگر طرح لوگو پیچیده باشد طوری که افراد برای فهم معنی آن مجبور به جستجو و کاوش باشند، احتمالا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. مخصوصا امروزه که در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی موضوع زمان کمی را صرف کند.

  • در نظر داشتن ماهیت کمپانی

یک کمپانی دارای ارزش های اصولی و بنیادی است که همیشه سعی می شود آن ها را در تاریخچه آن کمپانی آن ها برجسته و زنده نگه دارند. هنگام طراحی لوگو، طراحی باید این ارزش ها را مد نظر داشته و آن ها را در طرح خود بروز دهد. بهتر است برخی از موارد دارای ارزش را با آیتم های دیگر ترکیب کند. لازم به ذکر است که یک لوگوی هندسی که برای مدرسه و یا تدریس جبر و مقابله کارکرد خوبی دارد، برای یک مغازه بستنی فروشی که در خیابان قرار دارد اصلا مناسب نیست.

  • رنگ ها را در مرحله اخر کار قرار دهید

در حالی که با دقت فکر کردن در مورد رنگ یک لوگو کار بسیار خوبی است، اما باید به یاد داشته باشید که ممکن است این لوگو بوسیله یک چاپگر سیاه و سفید دفتری چاپ شود. بنابراین، سعی کنید شکل و فرم طرح لوگو را اولویت نخست خود قرار دهید. رنگ در جایگاه پایین تر قرار دارد. همیشه رنگ ها را می توان در پایان کار و در مراحل پایانی پروژه اصلاح کرد و یا تغییر داد.

  • طرح و مفهوم لوگو باید تا حد امکان سبک باشد

این که لوگویی که طراحی می کنید دارای مفهوم باشد خیلی خوب است. در عین حال قرار دادن چند ایده در یک طرح لوگوی ساده کار آسانی نیست. این چیزی است که باید در صحبت های اولیه با مشتری به آن بپردازید. آنها را متقاعد کنید که هر چه لوگو ساده تر باشد تاثیر بیشتری روی بیننده می گذارد. اگر به لوگوهای فوق العاده و برجسته ای که روی اینترنت قرار داده شده اند توجه کنید، خواهید دید که همه لوگوهای کاربر پسند از طراحی های ساده ای برخوردارند که یک ایده ساده در پشت آن نهفته است. هر چه ایده های اعمال شده در طراحی لوگو بیشتر باشد لوگو به همان نسبت پیچیده، آشفته و گیج کننده خواهد شد.

  • رنگ ها را با دقت بکاربرید

معمولا هر کمپانی قبلا یک هویت صنفی و یک رنگ صنفی داشته است. این آیتم در هنگام انتخاب رنگ برای لوگو کمک زیادی به طراحی می کند. وقتی رنگ بندی خاصی برای طراحی لوگو نداشته باشید، باید لوگو را در رنگ های مختلف به مشتری نشان دهید. حتما شما دوست ندارید از رنگ هایی با شدت بالا که باعث پیچیده و زننده شدن طرح لوگو در هنگام چاپ روی یک صفحه و یا آگهی تبلیغاتی می شود استفاده کنید.

  • رنگ های چاپی

درجات مشخصی از رنگ های وب وجود دارند که می توان آن ها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورد. تجربه به ما یاد داده است که بهترین روش برای بررسی این که رنگ های مطمئن وب در هنگام چاپ چگونه به نمایش داده می شوند، این است که خودتان لوگو را چاپ کنید. چرا باید منتظر بمانید که مشتری ایرادها و مشکلات آن را کشف و آن را به شما بازگرداند. بهتر است لوگو را با یک دستگاه چاپگری که دارای رنگ های اصلی است چاپ کنید تا نتیجه را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که بهترین کیفیت رنگ را می توانید روی یک کاغذ با کیفیت عکس بدست آورید. 

  • تبلیغات

این آخرین مرحله از یک لوگوی موفق و قدرتمند است. هر چه زمانی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف کند بیشتر باشد، میزان ضبط و نگهداری آن در ذهن او بالا می رود. فکر می کنید چرا لوگوی کمپانی Nike تا این حد موفق و دارای نمای آیکونی شکل است؟ آیا فقط به آن دلیل است که یک لوگوی بزرگ و معروف است؟ مطمئنا دلیل ماندگاری این لوگو این است که از طریق تبلیغات تجاری که در تلویزیون و آگهی تبلیغاتی چاپی و بنرهای متعدد دائما در معرض دید افراد است. اگر چه این مورد خارج از کنترل طراح است، اما هنگام طراحی لوگو فکر کنید آن را برای کمپانی خودتان طراحی می کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۴
میثم حسنی