طراحی لوگو

لوگونما اولین مرکز تخصصی طراحی لوگو در ایران

طراحی لوگو

لوگونما اولین مرکز تخصصی طراحی لوگو در ایران

طراحی لوگو
لوگو یا آرم، یک نماد گرافیکی است که معمولا به شکل یک سمبل متناسب با فعالیت یک شرکت یا سازمان طراحی میشود، و در واقع تبدیل به نماد تجاری میشود. لوگو یکی از ارکان بازاریابی و فعالیت تجاری یک شرکت است و نماد هویت آن به حساب می آید. داشتن یک لوگوی خوب اولین قدم برای شروع تبلیغات موثر است. آیا شما هم نیاز به طراحی یک لوگو برای شرکت یا سازمان خود دارید؟ گرافیست های حرفه ای ما آماده اند تا با ایده های نو شما را در این انتخاب همراهی کنند.
www.logonama.com

پیوندهای روزانه

نکات ارزشمند در خلق یک لوگو ارزشمند

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۵۴ ب.ظ


  • نسبت طول و عرض

لوگوهایی که کوتاه و پهن هستند و یا باریک و بلند، از نظر بصری گیج کننده اند و تعادل بین نسبت طول و عرض در آن ها رعایت نشده است. لازم نیست همیشه در طراحی قرینه سازی دقیقی در طرح ایجاد شود اما وجود یک تعادل نسبتا مناسب و خوب بین طول و عرض آن برای داشتن یک لوگوی مطلوب و دلپسند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بهتر است کار را با یک شکل هندسی ساده آغاز کنید. لوگوهای مربع شکل به اندازه لوگوهای دایره ای تاثیر گذار و زیبا هستند.

  • سایز

به یاد داشته باشید که یک لوگو باید در سازهای مختلف تولید شود. برای سربرگ کمپانی، مخصوص وب سایت و مناسب برای آگهی های تبلیغاتی. اگر طرح لوگو خیلی پیچیده باشد درک و تشخیص آن در سایزهای کوچک بسیار سخت خواهد بود. پس سعی کنید لوگو را در اندازه های مختلف ارائه کنید، چون این مسئله برای یک مشتری با تجربه اهمیت بسیاری دارد.

  • خصوصیات مستقل و مجزا

اگر مشتری از شما خواست که در طراحی لوگو از اشکال گرافیکی و متن به یک میزان استفاده کنید، توصیه می کنیم روی همه اجزا به طور جداگانه کار کنید، مگر این که بتوانید از پس همگی آنها در کنار هم برآیید. بهتر است روی هر یک از آیتم های متن و شکل جداگانه کار کنید. سپس در پایان همگی را در کنار هم قرار داده و طرح را کامل کنید. این یکی از مواردی است که ممکن است در زمینه طراحی لوگو به شما پیشنهاد شود.

  • مخاطب هدف را در نظر داشته باشید

معمولا دلیل این که فردی درخواست طراحی یک لوگو جدید می کند این است که احساس می کند لوگوی فعلی دیگر قدرت تاثیرگذاری خود را از دست داده است. ممکن است شرکای یک کمپانی تغییر کرده باشند و یا ممکن است برخی از ارزش های اساسی و اصولی آن تغییر پیدا کرده باشد. اما اصل اولیه طراحی هر لوگو در نظر گرفتن مخاطب هدف است نه فقط تامین کردن آیتم های لازم برای بالا بردن فروش کمپانی. سعی کنید تا حد امکان این مسئله را در هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید. شما به عنوان یک طراح بیشترین صلاحیت در مورد تصمیم گیری درباره این موضوع، یعنی ارائه یک لوگوی مناسب برای اثبات قابلیت های یک کمپانی به جامعه را دارا هستید.

  • تاثیر گذاشتن فوری روی بیننده

این آیتم یکی از علایم یک لوگوی خوب است. لوگو باید بلافاصله بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. طرح لوگو باید به گونه ای باشد که در چند ثانیه تاثیر خود را روی بیننده اعمال کند. باز هم اگر طرح لوگو پیچیده باشد طوری که افراد برای فهم معنی آن مجبور به جستجو و کاوش باشند، احتمالا تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. مخصوصا امروزه که در دنیایی زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند، بیننده باید برای فهم و جمع بندی موضوع زمان کمی را صرف کند.

  • در نظر داشتن ماهیت کمپانی

یک کمپانی دارای ارزش های اصولی و بنیادی است که همیشه سعی می شود آن ها را در تاریخچه آن کمپانی آن ها برجسته و زنده نگه دارند. هنگام طراحی لوگو، طراحی باید این ارزش ها را مد نظر داشته و آن ها را در طرح خود بروز دهد. بهتر است برخی از موارد دارای ارزش را با آیتم های دیگر ترکیب کند. لازم به ذکر است که یک لوگوی هندسی که برای مدرسه و یا تدریس جبر و مقابله کارکرد خوبی دارد، برای یک مغازه بستنی فروشی که در خیابان قرار دارد اصلا مناسب نیست.

  • رنگ ها را در مرحله اخر کار قرار دهید

در حالی که با دقت فکر کردن در مورد رنگ یک لوگو کار بسیار خوبی است، اما باید به یاد داشته باشید که ممکن است این لوگو بوسیله یک چاپگر سیاه و سفید دفتری چاپ شود. بنابراین، سعی کنید شکل و فرم طرح لوگو را اولویت نخست خود قرار دهید. رنگ در جایگاه پایین تر قرار دارد. همیشه رنگ ها را می توان در پایان کار و در مراحل پایانی پروژه اصلاح کرد و یا تغییر داد.

  • طرح و مفهوم لوگو باید تا حد امکان سبک باشد

این که لوگویی که طراحی می کنید دارای مفهوم باشد خیلی خوب است. در عین حال قرار دادن چند ایده در یک طرح لوگوی ساده کار آسانی نیست. این چیزی است که باید در صحبت های اولیه با مشتری به آن بپردازید. آنها را متقاعد کنید که هر چه لوگو ساده تر باشد تاثیر بیشتری روی بیننده می گذارد. اگر به لوگوهای فوق العاده و برجسته ای که روی اینترنت قرار داده شده اند توجه کنید، خواهید دید که همه لوگوهای کاربر پسند از طراحی های ساده ای برخوردارند که یک ایده ساده در پشت آن نهفته است. هر چه ایده های اعمال شده در طراحی لوگو بیشتر باشد لوگو به همان نسبت پیچیده، آشفته و گیج کننده خواهد شد.

  • رنگ ها را با دقت بکاربرید

معمولا هر کمپانی قبلا یک هویت صنفی و یک رنگ صنفی داشته است. این آیتم در هنگام انتخاب رنگ برای لوگو کمک زیادی به طراحی می کند. وقتی رنگ بندی خاصی برای طراحی لوگو نداشته باشید، باید لوگو را در رنگ های مختلف به مشتری نشان دهید. حتما شما دوست ندارید از رنگ هایی با شدت بالا که باعث پیچیده و زننده شدن طرح لوگو در هنگام چاپ روی یک صفحه و یا آگهی تبلیغاتی می شود استفاده کنید.

  • رنگ های چاپی

درجات مشخصی از رنگ های وب وجود دارند که می توان آن ها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورد. تجربه به ما یاد داده است که بهترین روش برای بررسی این که رنگ های مطمئن وب در هنگام چاپ چگونه به نمایش داده می شوند، این است که خودتان لوگو را چاپ کنید. چرا باید منتظر بمانید که مشتری ایرادها و مشکلات آن را کشف و آن را به شما بازگرداند. بهتر است لوگو را با یک دستگاه چاپگری که دارای رنگ های اصلی است چاپ کنید تا نتیجه را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که بهترین کیفیت رنگ را می توانید روی یک کاغذ با کیفیت عکس بدست آورید. 

  • تبلیغات

این آخرین مرحله از یک لوگوی موفق و قدرتمند است. هر چه زمانی که یک مخاطب برای نگاه کردن به لوگو صرف کند بیشتر باشد، میزان ضبط و نگهداری آن در ذهن او بالا می رود. فکر می کنید چرا لوگوی کمپانی Nike تا این حد موفق و دارای نمای آیکونی شکل است؟ آیا فقط به آن دلیل است که یک لوگوی بزرگ و معروف است؟ مطمئنا دلیل ماندگاری این لوگو این است که از طریق تبلیغات تجاری که در تلویزیون و آگهی تبلیغاتی چاپی و بنرهای متعدد دائما در معرض دید افراد است. اگر چه این مورد خارج از کنترل طراح است، اما هنگام طراحی لوگو فکر کنید آن را برای کمپانی خودتان طراحی می کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی